Online.nl internet

(Gemiddelde score: 1 op basis van 2 ervaringen)

Online.nl is een nieuwe naam binnen de branche, maar heeft van alle providers de meeste ervaring op het gebied van internet. Men ging van start onder de naam EuroNet, al op het moment dat Nederland werd aangesloten op het internet (17 november, 1988). Vervolgens heeft het bedrijf de naam Wanadoo gehad, en uiteindelijk omgedoopt tot Online.nl. Dit biedt u nu de mogelijkheid om gebruik te maken van de diensten van een bedrijf dat er al vanaf het begin actief is.

Online.nl Alles in 1 pakket

Bij Online.nl kan ervoor kiezen om de verschillende diensten te bundelen tot een alles in 1 pakket. Het grote voordeel hiervan is dat je een scherpe prijs betaalt, door alle 3 de diensten in 1 pakket af te nemen. Daarnaast beschik je over 1 aanspreekpunt op het moment dat er wat aan de hand is met de verbinding of betaling. De monteurs van Online.nl zijn kundig en helpen je graag wanneer er problemen zijn.

Internet en TV

Wil je zowel televisie kijken als gebruik maken van het internet? Beide diensten kan je bundelen bij Online.nl onder de naam Internet en TV. Digitale zenders kunnen ontvangen worden in hoge kwaliteit met interactieve mogelijkheden. De optie zit in een meer uitgebreid pakket die je kan bestellen. De provider zorgt er net als een aantal andere aanbieders voor dat je zelf kunt bepalen wat je kijkt, op het moment dat het je goed uitkomt.

Internet en bellen

Naast het aanbieden van een internetabonnement is Online.nl ook groot op het gebied van telefonie. Internet en Bellen loopt gewoon via dezelfde kabel, waardoor het niet onverstandig is om de beide diensten bij dezelfde aanbieder af te nemen. Je ontvangt door te bundelen een aantrekkelijke korting op de kosten. Het overstappen is heel eenvoudig, aangezien Online het meeste werk voor je uit handen zal nemen en je daar dus bijna geen omkijken naar heeft.

Online.nl biedt de mogelijkheid om internet, telefonie (vast) en televisie af te sluiten voor kleine bedrijven en particulieren in Nederland. Men doet dat zowel met alles in 1 pakketten als losse abonnementen door de diensten. Online.nl is een grote speler geworden met meer dan 500.000 aangesloten klanten. Er is veel expertise aanwezig die is opgebouwd door de jaren heen. Voorheen opereerde de provider onder de namen Euronet en Wanadoo en heeft veel van de klanten weten te behouden. Online.nl is in 2011 overgenomen door T-Mobile maar behoud een geheel eigen identiteit.

Groot marktaandeel

Online.nl heeft aan de lopende band aanbiedingen en kortingen die zij aanbieden als internetprovider. Ze hebben een breed assortiment aan internetpakketten met televisie en bellen. T-Mobile heeft binnen de mobiele telefonie een enorm marktaandeel op weten te bouwen, waardoor men een goede naam heeft weten te creëren. Men heeft een eigen mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en is daarvoor dus niet afhankelijk van een andere partij als KPN. Inmiddels heeft ongeveer 60% van de klanten met een smartphone een abonnement afgesloten en richt zich duidelijk op innovatie. Uiteraard wenst men dat ook door te voeren op het gebied van internet, telefonie en televisie.

Online.nl ervaringen

Klant van Online.nl? Stuur ons jouw ervaringen, wij gaan alle beoordelingen toevoegen op deze pagina.


1 -13 februari 2019
3 Maanden ben ik bezig geweest om van deze partij af te komen. Het begon met de internetverbinding die de laatste paar maanden slecht functioneerde. Hier is meermaals contact voor opgenomen en na 3 verzoeken wist online.nl een monteur te sturen. De trage verbinding wist de monteur voor 2 dagen te herstellen. Daarna ontstonden de problemen opnieuw. Na diverse malen contact te hebben gehad met Online.nl heb ik besloten om naar een andere provider over te stappen. Vanaf dat moment begonnen de problemen pas echt. Op de website van online staat aangegeven dat je je abonnement (telefonisch) kunt opzeggen. Bij het eerste gesprek heb ik aangegeven over te willen stappen en per direct het abonnement wilde stopzetten. Dit werd bevestigd door de telefoniste en ging het administratief afhandelen. Na het ontvangen van een mail van online begon ik te twijfelen of mijn abonnement daadwerkelijk was opgezegd, dus om die reden nogmaals telefonisch contact gezocht. Wat bleek, nergens was in het dossier opgenomen dat het contract beëindigd moest worden. Vervolgens heb ik nog 4 à 5 maal telefonisch contact gehad, met hetzelfde verhaal. Keer op keer was er niets geregistreerd en de telefonisten kwamen met veel excuses, zelfs in de vorm van restitutie. Laatstgenoemde belofte konden ze echter niet per mail of brief bevestigen. Daarbij moest ik ze op hun woord geloven. Aangezien er toch niets werd geregistreerd hoefde ik hier uiteraard weinig van te verwachten. En zo bleek, ook van deze beloften werd niets waargemaakt. Na deze gesprekken heb ik besloten om de rekening te blokkeren en toen kwam Online.nl na 2 maanden pas in beweging, met de mededeling dat er nog een bedrag overgemaakt diende te worden. Inmiddels is het laatste bedrag overgemaakt (rekening houdend met de maand opzegtermijn) en dit zal tevens het laatste bedrag ooit zijn. Gezien de wanprestatie op het gebied van product, dienstverlening en administratieve afhandeling voor mij nooit meer Online.nl. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere provider, zijnde telfort, en dat is werkelijk een verademing. Bij de aansluiting kort contact gehad omdat er geen verbinding werd gelegd en dezelfde dag kwam een monteur langs om het te verhelpen. Bedenk je dus goed voordat je met Online in zee gaat, want administratie en het behandelen van contractbeëindigingen kennen ze niet.
1 -09 juli 2015
Klantenservice is echt drama en veel storing gehad.. ik ben snel overgestapt na een jaar.

Deel uw ervaring

Uw waardering: (klik op het gewenste aantal sterren)