Online.nl internet

(Gemiddelde score: 1 op basis van 6 ervaringen)

Online.nl is een nieuwe naam binnen de branche, maar heeft van alle providers de meeste ervaring op het gebied van internet. Men ging van start onder de naam EuroNet, al op het moment dat Nederland werd aangesloten op het internet (17 november, 1988). Vervolgens heeft het bedrijf de naam Wanadoo gehad, en uiteindelijk omgedoopt tot Online.nl. Dit biedt u nu de mogelijkheid om gebruik te maken van de diensten van een bedrijf dat er al vanaf het begin actief is.

Online.nl Alles in 1 pakket

Bij Online.nl kan ervoor kiezen om de verschillende diensten te bundelen tot een alles in 1 pakket. Het grote voordeel hiervan is dat je een scherpe prijs betaalt, door alle 3 de diensten in 1 pakket af te nemen. Daarnaast beschik je over 1 aanspreekpunt op het moment dat er wat aan de hand is met de verbinding of betaling. De monteurs van Online.nl zijn kundig en helpen je graag wanneer er problemen zijn.

Internet en TV

Wil je zowel televisie kijken als gebruik maken van het internet? Beide diensten kan je bundelen bij Online.nl onder de naam Internet en TV. Digitale zenders kunnen ontvangen worden in hoge kwaliteit met interactieve mogelijkheden. De optie zit in een meer uitgebreid pakket die je kan bestellen. De provider zorgt er net als een aantal andere aanbieders voor dat je zelf kunt bepalen wat je kijkt, op het moment dat het je goed uitkomt.

Internet en bellen

Naast het aanbieden van een internetabonnement is Online.nl ook groot op het gebied van telefonie. Internet en Bellen loopt gewoon via dezelfde kabel, waardoor het niet onverstandig is om de beide diensten bij dezelfde aanbieder af te nemen. Je ontvangt door te bundelen een aantrekkelijke korting op de kosten. Het overstappen is heel eenvoudig, aangezien Online het meeste werk voor je uit handen zal nemen en je daar dus bijna geen omkijken naar heeft.

Online.nl biedt de mogelijkheid om internet, telefonie (vast) en televisie af te sluiten voor kleine bedrijven en particulieren in Nederland. Men doet dat zowel met alles in 1 pakketten als losse abonnementen door de diensten. Online.nl is een grote speler geworden met meer dan 500.000 aangesloten klanten. Er is veel expertise aanwezig die is opgebouwd door de jaren heen. Voorheen opereerde de provider onder de namen Euronet en Wanadoo en heeft veel van de klanten weten te behouden. Online.nl is in 2011 overgenomen door T-Mobile maar behoud een geheel eigen identiteit.

Groot marktaandeel

Online.nl heeft aan de lopende band aanbiedingen en kortingen die zij aanbieden als internetprovider. Ze hebben een breed assortiment aan internetpakketten met televisie en bellen. T-Mobile heeft binnen de mobiele telefonie een enorm marktaandeel op weten te bouwen, waardoor men een goede naam heeft weten te creëren. Men heeft een eigen mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en is daarvoor dus niet afhankelijk van een andere partij als KPN. Inmiddels heeft ongeveer 60% van de klanten met een smartphone een abonnement afgesloten en richt zich duidelijk op innovatie. Uiteraard wenst men dat ook door te voeren op het gebied van internet, telefonie en televisie.

Online.nl ervaringen

Klant van Online.nl? Stuur ons jouw ervaringen, wij gaan alle beoordelingen toevoegen op deze pagina.


1 Michael, Amsterdam -29 juni 2020
Pluspunten: + De bestelling is op tijd geleverd Verbeterpunten: – Vrijwel een volledige afwezigheid van communicatiekanalen (behalve een callcenter) – Een onvolledige beschrijving van de producten op de website online.nl die misleidend kan zijn voor klanten – Een belofte van 100% installatiegarantie is niet meer dan woorden.
1 Monique Sylla, Almelo -14 mei 2020
Mijn klachten rondom het bedrijf Online.nl. 11-6-2019 kregen we de internet, telefoon en televisie van Online. Op 10 juli kreeg ik te horen dat mijn abonnement was ingegaan op 3 mei. Ik kreeg dus korting tot 3 september. Op 10 juli hadden we problemen met het bekijken van de televisie. Ik stuurde zelfs beelden van wat de televisie deed. Hij gaf géén beeld. Op vakantie en terug op 12 augustus geen televisie, geen internet. 12 augustus gaan ze het onderzoeken. Na 2 dagen weer contact opgenomen, want nog steeds geen internet en televisie. Zeventien uur later: Online.nl “Hi Monique, wat vervelend dat je diensten nog niet werken. Onze technische dienst doet hard zijn best om snel met een oplossing te komen. Zou je me nogmaals een foto van de sticker op de tv-ontvanger kunnen sturen? Dan stuur ik dit door naar onze technische dienst. Alvast bedankt! Groet, Robin. Bijna 24 uur later, krijg ik een berichtje van weer een ander die weer een foto wil van hetzelfde. Terwijl ik het al had opgestuurd. 16 Augustus eindelijk internet, maar de televisie doet het nog niet goed. En de afstandsbediening heeft niet altijd contact met de tv-ontvanger. “Hi Monique, ik zie in het systeem dat je melding over de tv-ontvanger ook nog openstaat bij de technische dienst, dus ik moet je helaas vragen om hier nog even geduld voor te hebben. Zodra we meer weten nemen we hier meteen contact over met je op. Excuses voor het ongemak! Groet, Robin. 17 Augustus – 23 augustus geen televisie ! Na 2 dagen wachten (want je kan ze niet bereiken) via Facebook: “Hi Moniquem, wij begrijpen dat het een vervelende situatie is. Onze technische dienst is vandaag niet aanwezig. Wij hebben hen gevraagd om jou een update tegeven. Zij zullen contact met je opnemen. Groet, Max. ‘s Avonds de 27ste van augustus doet de televisie het weer, maar de tv-ontvanger reageert niet op de afstandsbediening. Ik stelde Online.nl daarvan op de hoogte, hun reactie: “Fijn dat de televisie werkt, Monique. En gek dat de afstandsbediening niet lijkt te werken. Zou je de volgende stappen eens willen langslopen? 1. Verzeker jezelf ervan dat de batterijen niet leeg zijn en dat ze op de juiste manier in de afstandsbediening zitten. 2. Staat de afstandsbediening ingesteld op de tv-ontvanger en niet op de tv? 3. Synchroniseer de afstandsbediening nogmaals. Graag hoor ik of het daarmee opgelost is. Groet, Bram. Het was natuurlijk niet opgelost en de Technische Dienst (daar werkt er één?) was het nog aan het onderzoeken. Negentwintig augustus filmpjes gemaakt en weer verstuurd via Facebook. 23 september: Nog steeds een probleem en de Technische Dienst krijgt uitbetaald maar doet niets. Weer contact gehad met Online.nl, hun reactie: “Hi Monique, ik heb zojuist de technische dienst aan de lijn gehad. En mijn collega die ik aan de lijn had. Was ook echt niet blij dat het zo lang duurt. Hij heeft me aangegeven dat hij de case vandaag direct oppakt. Kan je me morgen een update sturen over hoe het is afgelopen. Groet, Mike. Die middag word ik gebeld door Chris van de Technische Dienst. De televisie doet het even. En daarna moet ik alweer melden dat ik de melding S151 (een afspeelfout) krijg. En het laden van de tv-gids lukt ook niet. En de televisie doet weer raar. Maar online.nl doet er NIETS mee. Vier oktober ben ik het zat wanneer de televisie helemaal niets meer doet. En ik krijg FATAL ERROR. Online.nl vraagt of ik alles wel goed heb aangesloten. Om gek van te worden. Omdat ik niet serieus wordt genomen heb ik een openbaar bericht gezet op de Facebook-pagina. Reactie via de chat van Online.nl: “Hi Monique, ik heb zojuist op je openbare bericht gereageerd. Ik weet dat je al vaker je modem en TV-ontvanger hebt gereset, maar ik wil je vragen het toch nog een keer te doen. Dan kunnen we dat als oplossing uitsluiten. Groet, Veerle”. Het is dan inmiddels 27 oktober en ik heb het opgegeven, want je komt GEEN stap verder. Elf juni begon deze ellende met Online.nl, dus snel opgezegd om naar Tele2 te gaan. Weg van dit slechte bedrijf. Nu kreeg ik vandaag een mail dat het contract loopt tot 30-6-2020 en als de overstap voor het einde van de contractduur plaats, dan zullen wij de abonnementskosten voor de resterende periode in rekening brengen. Reageren op deze mail kan niet per mail, maar moet via Facebook o.i.d. Ik heb het nu geregeld via Tele2. Het abonnement bij Tele2 is beëindigd en wordt opnieuw opgevraagd, zodat wij op 30 juni 2020 overgaan naar Tele2. Tele2 is wel telefonisch te bereiken en doen moeite voor je. Ongelooflijk wat een verschil. Mijn raad: Ga NOOIT naar Online.nl.
1 Schokker, Den Haag -14 april 2020
Mijn bejaarde ouders (81/86) zijn overgestapt van Ziggo naar Online 6 weken geleden. Het traject daarna is er één van alleen maar ellende. Allereerst waren de tv-zenders niet op orde en was er geen telefonie mogelijk. Nadat een monteur was geweest om alles te installeren, werkte de afstandsbediening van de tv niet goed en was bellen nog steeds niet mogelijk. Nadat monteur voor de tweede keer was geweest (13 dagen later) werkt het nog steeds niet naar behoren. Telefonie werkt de ene dag wel, de andere dag niet. Ze kunnen wel zelf bellen, maar niet gebeld worden. Ook het tv-pakket werkt niet optimaal. Een aantal zenders zijn gewoon niet bereikbaar. Uiteindelijk na diverse keren bellen met de technische dienst, was het antwoord: "het werkt goed bij u, we kunnen verder niets meer doen". Toen hebben mijn ouders besloten om terug te gaan naar Ziggo. Dat in werking gezet, maar vergeten om aan Ziggo door te geven dat het abonnement bij Online stopgezet moest worden. Weliswaar was de herroepingstermijn verstreken, maar als Online niet levert wat ze beloven verwacht je toch ook begrip en redelijkheid. Maar niets van dat. Na diverse keren bellen met de klantenservice is het resultaat dat ze niet willen stopzetten, alleen willen doorverbinden met de technische dienst en dat er kennelijk gewerkt wordt zonder supervisors/teammanagers die iets kunnen betekenen. Heel vreemd allemaal. Nu zitten twee hoog bejaarde mensen vast aan een abonnement voor een jaar waar ze niets van snappen. Van het kastje naar de muur. Gelukkig begrijpt Ziggo het wel en gaan die nu proberen het oude telefoonnummer van mijn ouders weer terug te krijgen van Online. Want dat telefoonnummer hebben zij al meer dan 40 jaar en dat waren ze ook ineens kwijt door deze ellende. Een hele dikke onvoldoende voor met name de klantenservice van Online! Totaal geen redelijkheid en begrip aanwezig en al zeker geen welwillendheid en service.
1 mhkoster@ziggo.nl -12 juni 2019
Goedendag. Het is jammer dat ik geen gesprek mag publiceren dus dan maar een verslag van het gesprek. Mijn ouders hebben al enige tijd internet en bellen via Online.nl. Maar ze hadden tv via een kabelmaatschappij. Dus ik dacht waarom niet alles in 1. Dus wij belde met online en alles kon over, geen probleem. Dus keurig netjes een kastje ontvangen. Maar nu komt het mijn ouders zijn op vakantie geweest, en kwamen na een paar weken terug. Nu gingen wij het kastje installeren, maar dat werkt alleen maar met een internet kabel. Probleem 1 dus. Deze kan niet door een muur. Dus dit is onwenselijk en gevaarlijk. Wij bellen met online.nl, die vertelde dat de proeftijd voorbij was. Na weer telefonisch contact kregen wij te horen, dat de kabel langs de plint plakken een oplossing is. Met meerdere etages is dit natuurlijk geen oplossing. Ik wil gewoon opzeggen maar helaas. Nu kwam Online.nl met het idee om een kabelgootje langs de trap te installeren. Dit is onmogelijk want onze trap maakt een draai. Na 8 keer bellen en 5 keer mailen zijn wij niets verder, maar Online.nl is wel een klant kwijt.
1 R Boom, Breda -13 februari 2019
3 Maanden ben ik bezig geweest om van deze partij af te komen. Het begon met de internetverbinding die de laatste paar maanden slecht functioneerde. Hier is meermaals contact voor opgenomen en na 3 verzoeken wist online.nl een monteur te sturen. De trage verbinding wist de monteur voor 2 dagen te herstellen. Daarna ontstonden de problemen opnieuw. Na diverse malen contact te hebben gehad met Online.nl heb ik besloten om naar een andere provider over te stappen. Vanaf dat moment begonnen de problemen pas echt. Op de website van online staat aangegeven dat je je abonnement (telefonisch) kunt opzeggen. Bij het eerste gesprek heb ik aangegeven over te willen stappen en per direct het abonnement wilde stopzetten. Dit werd bevestigd door de telefoniste en ging het administratief afhandelen. Na het ontvangen van een mail van online begon ik te twijfelen of mijn abonnement daadwerkelijk was opgezegd, dus om die reden nogmaals telefonisch contact gezocht. Wat bleek, nergens was in het dossier opgenomen dat het contract beëindigd moest worden. Vervolgens heb ik nog 4 à 5 maal telefonisch contact gehad, met hetzelfde verhaal. Keer op keer was er niets geregistreerd en de telefonisten kwamen met veel excuses, zelfs in de vorm van restitutie. Laatstgenoemde belofte konden ze echter niet per mail of brief bevestigen. Daarbij moest ik ze op hun woord geloven. Aangezien er toch niets werd geregistreerd hoefde ik hier uiteraard weinig van te verwachten. En zo bleek, ook van deze beloften werd niets waargemaakt. Na deze gesprekken heb ik besloten om de rekening te blokkeren en toen kwam Online.nl na 2 maanden pas in beweging, met de mededeling dat er nog een bedrag overgemaakt diende te worden. Inmiddels is het laatste bedrag overgemaakt (rekening houdend met de maand opzegtermijn) en dit zal tevens het laatste bedrag ooit zijn. Gezien de wanprestatie op het gebied van product, dienstverlening en administratieve afhandeling voor mij nooit meer Online.nl. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere provider, zijnde telfort, en dat is werkelijk een verademing. Bij de aansluiting kort contact gehad omdat er geen verbinding werd gelegd en dezelfde dag kwam een monteur langs om het te verhelpen. Bedenk je dus goed voordat je met Online in zee gaat, want administratie en het behandelen van contractbeëindigingen kennen ze niet.
1 Josinne -09 juli 2015
Klantenservice is echt drama en veel storing gehad.. ik ben snel overgestapt na een jaar.

Deel uw ervaring

Uw waardering: (klik op het gewenste aantal sterren)