Hulp nodig? Neem gerust contact met ons op

Bezig met vergelijken, maar kom je er niet uit? Kijk bij de antwoorden van de meest gestelde vragen, of neem gerust contact met ons op. We geven graag antwoord op al je vragen!

Medewerker klantenservice

Vragen over internetvergelijk.nl

Nee, het gebruik van onze website is volledig gratis. We ontvangen een vergoeding van een provider bij elk afgesloten internetabonnement via onze site. De prijzen op internetvergelijk.nl zijn precies hetzelfde als bij de provider. Wel bieden we regelmatig betere aanbiedingen die we ter promotie tonen.

Heb je een klacht over je provider? Neem contact op via de klantenservicepagina op de website van je provider, dat kan via de mail, telefonisch of chatbox. Probeer samen een oplossing te vinden voor je klacht of probleem en geef je ze even de tijd om het op te lossen. Komen jullie er niet uit, stuur dan een aantekende brief. Als er na drie weken geen oplossing is, schakel dan de geschillencommissie in.

Ja, we zijn een betrouwbare vergelijkingssite voor internet, bellen en tv. We werken elke dag aan onze site om deze up-to-date en veilig te houden. We hebben direct contact met providers om op de hoogte te blijven van alle tarieven en acties.

Vragen over internet

Controleer altijd je contract voordat je overstapt Na een jaarcontract kun je elke maand je internetabonnement opzeggen. Veel internetproviders hebben een overstapservice waarbij je oude contract wordt opgezegd. Je nieuwe internetabonnement gaat dan pas in op de datum dat je oude contract stopt. Je hoeft niets zelfs te regelen en je zit geen dag zonder internet.

De levertijd van je internetpakket verschilt per provider. Meestal duurt het een paar weken, ook afhankelijk van de opzegging van je oude contract. Het aansluiten gebeurt namelijk pas als je oude contract is beƫindigd. Bij een verhuizing kan het gebeuren dat je even geen internet hebt wanneer je oude en nieuwe contract niet goed op elkaar zijn afgestemd. Er zijn dan nog enkele oplossingen voor tijdelijk internet.

Controleer eerst je huidige internetsnelheid met onze speedcheck. Voor de meeste huishoudens is een snelheid van 100 Mbps voldoende voor streamen en internetten. Lees hier welke internetsnelheid je nodig hebt voor meer advies.

Vragen over televisie

Ja, enkele providers bieden abonnementen met alleen televisie, zoals NLZiet of Canal Digitaal. Bij KPN is er Digitenne, maar daar krijg je weinig zenders en het abonnement is niet goedkoop. In combinatie met een internetabonnement zijn er uitgebreidere zenderpakketten en betere prijzen. Ook is de korting hoger bij internet en tv abonnement, en er zijn regelmatig aanbiedingen om extra te besparen.

Het is altijd mogelijk om zenders of zenderpakketten toe te voegen aan je abonnement. Via de onlineomgeving of app van je provider kun je dit regelen. Hier zijn uiteraard wel extra maandelijkse kosten aan verbonden.

Vragen over bellen

Veel mensen bellen alleen nog maar mobiel, en niet meer met een vaste telefoon. Toch ben je met een vaste telefoon altijd thuis bereikbaar, dat veel vooral oudere mensen prettig. Bel je veel naar het buitenland, dan kun je goedkoper uit zijn met extra belbundels. Maar mobiel bellen is in de meeste gevallen goedkoper.

Niet bij elke internetprovider ontvang je een vaste telefoon bij je pakket meegeleverd. Bij Budget Thuis ontvang je bijvoorbeeld alleen de telefoonlijn, en dus geen thuistelefoon. In principe zijn alle thuistelefoons geschikt voor vaste telefonie, dus een oudere kun je ook gebruiken.

Staat je vraag er niet tussen?

We helpen je graag met al je vragen. Vul gerust het contactformulier in. Een medewerker zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht

Het formulier is succesvol verzonden!